Förlåt, det är tjejer som jag som gör att andra tjejer blir våldtagna, Förlåt!

Jag har en bild på mig, i träningsleggings och en svart kortare topp.
Jag gör Kobran i Pilates/Yoga. Under bilder har jag skrivit #Metoo - har numera fem sidor av blockerande medlemmar.

Kille 25 år: Inte för att vara sån men är det inte konstigt att lägga upp en sexuell bild på sig själv och sen lägga till #metoo?

Känns som det går emot varann på nåt sätt.

Jag: Innebär det att du tycker att kvinnor som klär sig sexigt får skylla sig själv om de blir våldtagna för att de ber om det?

Inte för att vara sån, men det är lite konstigt och framförallt obehagligt tänkt av dig.

Han: Oj, la du nyss ord i min mun? För skulle vilja be dig visa mig vart jag sa det.

Jag pratar om att våldtäkt är objektifiering av högsta grad. Den som våldtar gör offret till ett ting för sin egna tillfredsställelse.

Jag säger inte att objektifiering genom bilder är samma sak men det känns som det ändå tillhör samma sfär och blir nästan okänsligt när man lägger ihop något så seriöst som taggen med något så lattjigt och om du var villig att ha en öppen och förståndig konversation där vi båda försöker höra varann och se deras sida av saken skulle tonen kanske inte vara så giftig.

Jag är fortfarande öppen för en förståndig konversation om du är det.

Jag: Det var en fråga. Därav frågetecknet. Jag sufflera inte.
Sen var det en åsikt. Jag tycker du är obehaglig.
Nej jag vill inte ha en dialog med dig.

Han: Det gjorde du helt klart.

Det är typer som du som gör att kvinnor idag blir så lätt påhoppade. Du är en del av minoriteten som ger dom ett dåligt namn.

Tro det eller ej, du är mycket obehaglig.








Allmänt | |
Upp