¯\_(ツ)_/¯

Man 29 år skriver: Det verkar som väldigt många kvinnor här inte vet hur man beter sig runt män... seriöst? Konstigt fientligt bemötande..

Jag: Testa vara kvinna nån gång i ditt liv. Får du se vad vi dealar med. Testa också att vara kvinna på internet så får du se vad vi dealar med dagligen. Testa vara kvinna på ditt jobb, så får du se vad vi dealar ned samt får mindre lön.

Han: Oj, är det här ett skämt eller tror du på det här?
(OBS! Flera år sen feminister slutade påstå de får mindre lön för alla vet att det inte är sant!)

Vad skulle vara jobbigt för kvinnor på jobbet?
Jag orkar inte med ngn som antingen tror på att kvinnor är förtryckta i Sverige, eller någon manshatande feminist som endast skriver så för att kunna härskarteknik.
Jag antar att du inte vill argumentera för något du skriver, utan bara säga det argt. för att få vara arg.
Du har helt fel, men det är ju så "härskarteknik" fungerar. Man attackerar ngn utklädd till offer med osanningar som inte får ifrågasättas, då börjar man provocera på låg nivå istället. så är låga provokationer ditt nästa drag? Det enda jag undrar är om du tror det du skriver är sant, eller om du mår väldigt dåligt och bara använder det för att få attackera alla som är män med osanningar?
Vilket är det?

Jag: Jag undrar detsamma om dig?

Han: Jag har inte skrivit något som skulle ens tyda på att jag skulle menat annat än just de ord som står? Du skriver saker som 99% av alla som lever idag vet är lögn, så därför frågar jag. Så, tänkte du svara? Men din reaktion på att jag säger det är fientligt här var "attack". Jag påstår att jag har rätt i vad jag skriver.

Jag: Jag har inte sagt att du sagt nåt annat än det du sagt? Varför påstår du att jag sagt att du sagt något du inte ens sagt?
Jag tycker du drar "alla" över en kam. Väldigt många låter som stora majoriteten i mina öron, mer än 50 %, övervägande.
Jag säger bara att jag tycker du skulle testa på att vara i kvinnors skor. Det är allt jag säger. Om det innebär att det betyder att det är 99 % lögn som alla vet att testa på att vara i någon annans sits så får det stå för dig. Om du uppfattar det som att jag attackerar dig när jag skriver att jag tycker att du skulle testa på att vara i någon annans skor så ¯\_(ツ)_/¯ asså... ärligt talat... ¯\_(ツ)_/¯
Allmänt | |
Upp