Första kränkta kvinnan i min blogg tror jag


Kvinna ålder okänd postar en bild på facebook hur pokemoon varnar för det ovanligt varma vädret för Sverige.

Jag: Every day life in Australia säger ja ba. Inte får man varningar för det varma vädret där.

Hon: Well Australien är känt att ha sådant väder, inte Sverige.... *smile som himlar med ögonen*

Jag: Jo men hallå, hela Sverige kraschar när det blir lite extra varmt eller när det kommer snö liksom.

Hon: Dryg får du vara någon annanstans! Cheers

Jag: Jaha var det drygt att säga att Sverige kraschar vid både värme och kyla? 🤨 Som om du är Sverige och blev kränkt av det.

Hon: Taggar en moderators namn

Jag: Jag tyckte iofs att det var du som var "dryg" din meningen med andra ord är: att det fattar du väl att Sverige inte är Australien och de är vana med extrem väder. Medan jag sa det som ett skämt att inte tusan får man varningar i det landet. Man väljer helt klart hur man vill tolka saker

Moderator: Vi kan väl ta en liten funderare på hur vi uttrycker oss? Rensar kommentar

Hon: tycker ett hjärta på kommentaren

Inlägget togs bort.


Asså vad är det för FEL på folk?
Allmänt | |
Upp